Apa Nak Buat Bila Berat Badan Naik Mendadak Lepas Raya

Apa Nak Buat Bila Berat Badan Naik Mendadak Lepas Raya ~ Bila tiba musim perayaan mesti ramai yang makan banyak kan? Terlebih makan pun ye jugak 😅 mana boleh tahan tengok makanan semua sedap-sedap belaka, rasa macam rugi sangat jika lepaskan peluang untuk menikmati semua jenis makanan tu terutamanya kuih atau biskut raya.

Biskut raya banyak gula ringkas

Hari raya pasti takkan lengkap jika tidak disertakan sekali dengan juadah juadah utama seperti rendang, lemang, ketupat dan macam macam lagi. Tapi yang menjadi perhatian bila Syawal menjelma, tentulah biskut dan kuih raya, 1001 jenis tu! Semua sedap sedap belaka. Walau bagaimanapun, anda harus ingat, kuih dan biskut raya juga mengandungi kalori tertentu.

Anda nak tahu kandungan kalori biskut-biskut raya popular? Ingat biskut raya sedap tapi penuh dengan gula-gula ringkas yang tidak mengenyangkan.

… biskut raya tidak mengenyangkan kerana penuh dengan gula-gula ringkas yang tingkatkan nafsu makan lagi …

Nasihat saya, makanlah secara berhemah, dua tiga biskut raya mungkin sudah mencukupi, kalau kenyang dengan biskut kuih raya sahaja, makanan lain mungkin tiada tempat dalam perut.

Jadi berapa kalori biskut biskut dan kuih raya ni?

Panduan Kalori Biskut Raya by Kevin Zahri

Bila da makan sampai tak ingat ada masalah baru pulak yang timbul lepas tu, BERAT BADAN NAIK MENDADAK!

Alamak! Apa nak buat untuk turunkan berat badan yang naik mendadak ni?

KENAPA RAMAI MENGALAMI BERAT NAIK MENDADAK SELEPAS RAYA?

Kita di Malaysia memang ada cabaran juadah raya yang berlarutan setiap hari selama hampir 30 hari! memang banyak open house sana sini, dari Pagi Syawal sampai kadang kala terlepas bulan syawal pun banyak acara makanan. Sebenarnya majlis tak ada masalah, cuma kita yang perlu ada ilmu dan kawal pengambilan makanan tinggi kalori dan lemak selama beraya.

Cara Terbaik untuk mengawal keadaan ini seperti di bawah :

1. Pilih makanan yang lebih seimbang, pastikan ada protein, serat dan juga karbohidrat kompleks semasa menikmati juadah

Suku suku separuh pinggan sihat malaysia

2. Makan secara tenang, perlahan-lahan, sambil berborak beramah mesra dengan sahabat handai dan ahli keluarga

3. Elakkan minuman manis, minum air kosong atau ambil green tea. Di Shaklee kami ada campuran eksklusif teh hijau, putih dan merah, serta taurina untuk meningkatkan tenaga seharian agar anda sentiasa segar dan cergas. Nikmatinya pada bila-bila masa, panas atau sejuk.*

4. Pastikan makan nasi campur waktu tengahari, supaya badan kita cukup kenyang dan cukup zat

5. Amalkan senaman 3 kali seminggu, kalau lepas raya boleh banyak berjalan kaki dan juga ajak ahli keluarga buat aktiviti sukan rakyat atau aktiviti fizikal seperti mandi laut, badminton, main bola dan sebagainya

Cara pantas turunkan berat badan

6. 80% jaga pemakanan, 20% senaman dan 100% minda positif, insya Allah hasil akan jadi lebih baik.

7. Ambil suplemen yang selamat & semulajadi.

Nak cuba Set Pelansingan Shaklee? Boleh terus hubungi kami di 017-8437316 untuk info lanjut.

Kami ialah Pengedar Sah Shaklee di Gelang Patah, Taman Nusantara, Nusa Idaman, Nusa Bayu, dan Setia Eco Gardens. Penghantaran produk Shaklee menggunakan kurier ke seluruh Malaysia.

Untuk order produk, daftar keahlian, atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, hubungi:

Nur Razali
WhatsApp ke 017-843 7316 (WhatsApp sahaja). Atau, terus register online di Join Now” sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Comments(4)
  1. arnie July 14, 2017
    • Nur Razali August 10, 2017
  2. Khairul Zamri July 16, 2017
    • Nur Razali August 10, 2017
Copy past blocker is powered by http://jaspreetchahal.org